16 października, 2017 . Ilona Kozłowska

Często firmowy event kojarzy się z zakrapianą rozrywką. Czy nadal tak jest? Wiele firm odchodzi od tego przestarzałego modelu na rzecz przemyślanych eventów z jasno określonym celem. Prócz wspólnego świętowania kolejnych jubileuszy firmy, celem organizacji wydarzeń dla pracowników powinna być integracja, kształtowanie więzi wewnątrz firmy, budowanie lojalności, motywowanie pracowników do dalszych działań, a także podziękowanie im za dotychczasowe działania i trud, który włożyli w rozwój i sukces firmy.

Jeśli jasno sprecyzujemy cel organizowanego wydarzenia, ustalanie atrakcji będzie łatwiejsze. Z dobrze obranym celem, dobierzemy odpowiednie atrakcje, które pomogą w osiągnięciu celu. Na rynku, atrakcji eventowych jest wiele i ciągle przybywają nowe. Nie możemy pozwolić, by nasi pracownicy podczas imprezy skupiali się tylko na tańcu i konsumpcji. Tak, to elementy, które powinny być zawarte w programie, ale pamiętajmy, że oczekiwania naszych uczestników są coraz większe. Nawet organizując szkolenie dla pracowników, powinniśmy pomyśleć o ciekawej formie jego przeprowadzenia. Jeśli nie mamy pomysłu na formę, to warto poszukać ciekawej lokalizacji, tych też ciągle przybywa i obecny konsument ma duży wybór obiektów.

Organizując imprezę dla pracowników, decydujemy się na jej cykliczność. Imprezy dla pracowników nie powinny być z roku na rok takie same. Za każdym razem należy wprowadzić coś innego, zmieniać cel wydarzenia. Tylko w ten sposób zapewnimy sobie frekwencję i odniesiemy sukces. Jeśli nasze imprezy będą w takim samym standardzie i ich program nie będzie modyfikowany, nasz cel nie zostanie osiągnięty, a pracownicy poczują się zawiedzeni. Wtedy wydane pieniądze na event będą zmarnowane, a na kolejnej edycji imprezy, będzie mniej uczestników. Rynek eventowy rozwija się i z roku na rok otrzymujemy nowe możliwości atrakcji. Technologia się rozwija, z czego eventy korzystają. To wszystko korzystnie wpływa na organizowane eventy i na uczestników, którzy będą mieć dobre wspomnienia i będą się czuć dobrze, a nawet wyjątkowo. Warto więc być na bieżąco z tym, co oferuje rynek eventowy.

Inwestowanie w eventy firmowe jest opłacalne tylko wtedy, gdy założony cel zostanie osiągnięty. Jeśli nie posiadamy w firmie osób, które odpowiednio zajmą się eventem, warto zwrócić się do profesjonalistów – do agencji eventowych. Ich doświadczenie i kreatywność pozwoli na osiągnięcie celu, ale też w miły sposób zaskoczy pracowników. Agencji eventowych jest wiele, jednak przy wyborze odpowiedniej należy dobrze przyjrzeć się działaniom i określić sobie charakter imprezy. Jeśli naszym celem jest integracja pracowników i dostarczenie im sporej dawki adrenaliny, wybierzmy agencję, która zajmuje się imprezami survivalowymi. Natomiast jeśli chcemy, by nasz event był wyjątkowy, a uczestnicy stąpali po czerwonym dywanie, skupmy się na agencjach, które realizują gale i tak zwane eventy VIP. Przy tego typu eventach warto zaufać profesjonalistom i zdać się na ich wiedzę i doświadczenie.

Event dla pracowników ma dać im poczucie, że są docenieni, to jest w pewnym sensie nagroda dla nich za ich ciężką pracę, którą włożyli w rozwój firmy. Dzień imprezy firmowej jest dniem dla pracowników i wtedy należy dołożyć wszelkich starań, by odpowiednio o nich zadbać i sprawić, by wyszli zadowoleni i wrócili do pracy z nową energią.

Event dla pracowników nie jest eventem obowiązkowym, to złota zasada. Chcąc zapewnić sobie frekwencję, musimy mieć cel, dobry program, który zachęci wszystkich do udziału w imprezie oraz odpowiednio dobrany termin. Firmowy event ma dostarczyć wiele pozytywnych wrażeń. Ma on zapewnić piękne wspomnienia, ma integrować, doceniać. Skoro mamy na rynku profesjonalistów i wielu podwykonawców oferujących ciekawe rozwiązania to skorzystajmy z tego. Na dobrze zorganizowanym evencie dla pracowników korzystają nie tylko pracownicy, ale i pracodawca. Dlaczego? Dobry pracownik to taki o którego się dba, a event jest do tego świetną okazją.

Artykuł ukazał się w Event Katalogu 2017/2018, który możecie pobrać tutaj EVENT KATALOG