Processed with VSCO with c4 preset

1 maja, 2017 . Ilona Kozłowska

Eventy coraz mocniej wkraczają w sferę umacniania wizerunku danej marki. Jednak żeby skutecznie zadziałały, muszą same zostać dobrze wypromowane. Fachowo nazywa się to marketingiem eventu i w tym artykule poznacie kilka skutecznych kroków, które znaczenie ułatwią promocję eventu, a także wpływają na zwiększenie frekwencji na Twoim wydarzeniu.

1. Grupa docelowa

Dokładnie określ grupę docelową. Twoim wydarzeniem nie będą zainteresowani ludzie, którzy nie interesują się danym tematem lub wiek uczestników nie jest odpowiedni. Spisz sobie cechy swojej grupy, zainteresowania. Jeśli zrobisz to dobrze, będziesz mieć pewność, że informacja o Twoim wydarzeniu dotrze tam, gdzie powinna. Śledź swoich odbiorców i czas, który poświęcają na przeglądanie portali społecznościowych. Dowiedz się możliwie najwięcej o swoich odbiorcach. Pamiętaj, że staną się oni społecznością.

2. Odpowiednie kanały promocji

Najlepszym kanałem promocji Twojego wydarzenia jest Facebook. Pozwala na wykorzystanie wielu narzędzi reklamowych, a i dotarcie do odbiorcy jest większe. Twitter sprawdza się już podczas samego wydarzenia, gdzie za pomocą dedykowanego hashtagu tworzymy tweety, które angażują zebraną na wydarzeniu społeczność. Instagram posłuży nam za galerię podczas wydarzenia, jak i po wydarzeniu. Można również promować swoje wydarzenie na LinkedIn, choć moim zdaniem jet to mało skuteczne.

3. Fan page wydarzenia vs fan page firmowy

Jeśli planujesz cyklicznie organizować swoje wydarzenie, załóż profil poświęcony tylko i wyłącznie evntowi. Na swoim firmowym profilu wspominaj, że organizujesz wydarzenie, jednak nie jest to miejsce na wpisy dotyczące tylko imprezy, którą planujesz zorganizować. Przede wszystkim Twoje wydarzenie ma stworzyć społeczność, o którą musisz dbać, a zadbasz odpowiednio, jeśli poprowadzisz osobny profil wydarzenia i będziesz regularnie go prowadzić. Nie można dać o sobie zapomnieć.

4. Wydarzenie na Facebooku

Dobrze jest poinformować odbiorców, że dany event będzie się odbywał. Do tego celu wykorzystujemy wydarzenie, które tworzymy na Facebooku. Pamiętajcie, aby wydarzenie zostało stworzone przez waszą firmę, a nie osobę prywatną. Zwiększamy wiarygodność i dotarcie. Wydarzenie na Facebooku również traktuj poważnie i regularnie dodawaj posty. Jeśli ktoś jest zainteresowany wydarzeniem, a nie lubi jeszcze profilu wydarzenia, to właśnie przez dobry i regularny content może się to zmienić. Łatwiej jest też zaprosić ludzi na wydarzenie i robią to również odbiorcy, jeśli uznają, że event jest wartościowy.

5. Content

Event jest ogromnym generatorem contentu. Zarówno przed wydarzeniem, jak i w trakcie i zaraz po zakończeniu. Jeśli mamy zdjęcia lub film z poprzedniej edycji, warto przypomnieć, jak ona wyglądała i co się działo. Zaplanuj swoje działania contentowe, tak by były spójne i jasne dla odbiorcy. Przy dodawaniu postów angażuj i zachęcaj do dyskusji i kupna biletów, ale nie bądź nachalny. Co warto opublikować, by zainteresować odbiorcę? Przede wszystkim informacja czego dotyczyć będzie wydarzenie i jaki ma charakter. Kogo możemy spotkać lub wysłuchać ze znanych osób. Filmy i zdjęcia z poprzedniej edycji. Obowiązkowo linki do rejestracji razem z odpowiednią grafiką.

6. Rejestracja i bilety

Zachęcanie do rejestracji to bardzo ważny element. Należy o niego odpowiednio zadbać i często przypominać, w jaki sposób i gdzie można się zarejestrować. Działania te nie mogą być nachalne, bo doprowadzą do rezygnacji uczestnika z wydarzenia. Profile na Facebooku posiadają opcję sklepu. Warto tutaj dodać wszystkie rodzaje biletów, tak by osoba zainteresowana w szybki sposób mogła zorientować się w cenach biletów. Dodawane posty powinny mieć link do bezpośredniej rejestracji.

7. Inne kanały

Wykorzystanie własnych kanałów jest słuszne, ale nie można się ograniczać tylko do nich. Jeśli pozyskaliśmy partnerów, to informacja o naszym wydarzeniu powinna znaleźć się na ich profilach. Podobnie jest z prelegentami czy znanymi osobami podczas wydarzenia. Często konferansjerzy również publikują posty, że będą prowadzić taki event. Do promocji swojego wydarzenia wykorzystaj również mailing oraz stopkę mailową. Wykorzystaj prasę drukowaną, nie można jej lekceważyć, bo w dalszym ciągu ludzie z niej korzystają. Dobrym sposobem na promocję wydarzenia są też różne portale, które publikują wszystkie wydarzenia w danym mieście. Często przesłanie i opublikowanie takiej informacji jest darmowe.

8. Reklama płatna

Nie zapominaj o sponsorowanych reklamach. Określ target i promuj wydarzenie za pomocą reklam, które są dostępne na Facebooku. Stosuj retargeting. Nie zapominaj o AdWords i pozycjonowaniu. Ludzie szukają wydarzeń wszędzie, a Ty musisz wszędzie umieścić informację o swoim evencie. Dobór odpowiedniego wyglądu reklamy zależy od Was. Sami musicie sprawdzić co zadziała na Waszych odbiorców.

9. Monitoring

Warto monitorować to, co dzieje się w Internecie. Często ktoś poszukuje różnych wydarzeń. Za pomocą odpowiednio ustawionego narzędzia do monitoringu jesteśmy w stanie dotrzeć do takich ludzi i poinformować ich o nadchodzącym wydarzeniu.

10. Buduj markę

Prowadząc działania w social media, musimy pamiętać, że docieramy do naszej społeczności, którą budowaliśmy i która nam zaufała. Dlatego też prócz budowania społeczności musimy zbudować markę swojego wydarzenia. Im lepsza jakość wydarzenia, tym większa frekwencja i łatwiejsza promocja. Nasi odbiorcy udostępniają i informują innych o wydarzeniach, na które warto się wybrać.

Jeśli zapytacie mnie o złoty środek na sporą frekwencję, to nie ma takiego. Swoje działania należy analizować i sprawdzać, co działa w waszym przypadku a co nie. Działania promocyjne należy wspierać również różnymi narzędziami, o których innym razem. Jeśli potrzebujecie przykładów, które odzwierciedlają, to co napisałam wyżej, napiszcie do mnie. Chętnie się nimi podzielę. Obserwujcie także Czwartkowe spotkania Social Media, na których będę opowiadać o promocji eventu.