16 lutego, 2017 . Ilona Kozłowska

Poprzednia część cyku artykułów o eventach non profit (Eventy non profit – krok po kroku) mówiła o ich organizacji. Teraz przyszedł czas na ich promocję. Sposobów jest mnóstwo, jedne wymagają budżetu, inne nie. Rzeczą oczywistą jest, że z budżetem jest łatwiej, ale bez niego też się da, tylko droga będzie trochę dłuższa.

Po co mi fanpage?

Dziś praktycznie wszystko ma swój profil na Facebooku. Jeśli Twoje wydarzenia mają tworzyć społeczność, to fanpage jest przydatny. Informujesz swoich odbiorców o swojej działalności, dodajesz posty związane z tematem przewodnim, pokazujesz relacje z wydarzeń, zapowiadasz wydarzenia. Pokazujesz od najlepszej strony swoją działalność. Musisz popracować nad zbudowaniem społeczności. Posty sponsorowane są pomocne, ale gdy nie masz na to funduszy, zapraszasz swoich znajomych, dodajesz informacje na grupach tematycznych, staraj się pisać posty w miarę regularnie. Posty powinny być ciekawe i powinny zachęcać odbiorców do kliknięcia lubię to.  Nie jest to łatwe, ale do zrobienia. Znajdź sposób na swój fanpage!

Wydarzenie na Facebooku

Posiadając fanpage, możesz stworzyć wydarzenie, którego organizatorem będzie organizacja, a nie osoba prywatna. Oczywiście, że za nazwą organizacji stoi człowiek, ale taką informacje umieszczamy w innym miejscu. Poniższe zdjęcie przedstawia prawidłowo stworzone wydarzenie na Facebooku. Chodzi tutaj o nazwę organizatora, w tym przypadku jest to organizacja społeczna Czwartkowe Spotkania Social Media. Jeśli wpiszemy osobę prywatną, nasze wydarzenie może nie spełnić oczekiwań, a ludzie, do których ono dotrze mogą nie mieć do tego zaufania. Powód jest prosty! Brak możliwości sprawdzenia co robi organizacja. Często nasze prywatne profile są polokowane i nie uzyskamy z nich informacji, które byśmy chcieli.

 

Co powinno zawierać dobrze stworzone wydarzenie? Organizatora, o czym już wspomniałam, dokładny adres oraz datę eventu, szczegółowe informacje dotyczące wydarzenia, czyli opis, agenda, prelegenci, cel spotkania oraz kontakt do osoby odpowiedzialnej za projekt.

Żeby zainteresować ludzi swoim wydarzeniem, zapraszamy ich na nie. W pierwszej kolejności, będą to nasi znajomi. Pamiętajmy, żeby wybrać osoby, które faktycznie mogą być zainteresowane wydarzeniem. Jeśli zaprosimy ludzi, którzy nie są nim zainteresowani, to nie osiągniemy niczego jeśli chodzi o promocję i frekwencję. Udostępnij wydarzenie na swoim profilu oraz w grupach tematycznych. Poproś by Twoi znajomi zaprosili swoich znajomych i również udostępnili informację na swoim profilu.

Dodawaj posty na wydarzeniu. Jeśli zapraszasz prelegentów, dodaj ich zdjęcie wraz z opisem. Oznacz w wydarzeniu prelegentów. Prelegenci zazwyczaj sami umieszczają informację, że będą na danym wydarzeniu na swoich profilach społecznościowych. To duży plus, bo zyskujesz większy zasięg. Stare wydarzenie rónież możesz wykorzystać do promocji nowego – jeśli takie posiadasz. Nie zawsze wszystkie osoby przyjdą na event, ale dzięki temu, że zostawisz informację o kolejnym spotkaniu, zainteresujesz i poinformujesz tych, którzy nie byli na pierwszym spotkaniu.

Wykorzystaj partnerów

Jeśli pozyskamy partnerów wydarzenia, poprośmy ich o dodanie postu dotyczącego naszego wydarzenia na swoim profilu. Zapewnij, że Ty dodasz informacje o partnerze w  kanałach social media swojego eventu. Oznaczanie siebie wzajemnie i informowanie o tym dość  szerokie grono odbiorców.

Grafiki

Potrzebne jest z pewnością logo. W wielu przypadkach to wystarczy, jednak zdecydowanie lepiej, gdy wykonasz prostą grafikę informującą o prelegencie i jego temacie prezentacji. Cover photo wydarzenia również się przyda. Identyfikacja wizualna jest istotna. Nie masz budżetu, nie szkodzi! Skorzystaj z darmowych narzędzi np. canva. Jeśli marzą Ci się materiały promocyjne – roll upy, koszulki – poczekaj na to, nie od razu Rzym zbudowano.  Jeśli potrzebujesz ich pilnie, zacznij szukać sponsorów wśród firm powiązanych tematycznie z wydarzeniem, które organizujesz.

Fotograf pilnie poszukiwany

Prawdę mówiąc usługi fotografa kosztują, ale może masz wśród swoich znajomych, którzy chętnie pomogliby Tobie i zrobili krótką fotorelację z wydarzenia? Przyda się to przy promocji kolejnego wydarzenia. Rozejrzyj się i pomyśl, kto mógłby pomóc. Każdy chce zarobić, ale jak to mówią pomaganie jest fajne.

Słynne hasztagi

Wymyśl unikalny hasztag i używaj go. Zachęć do korzystania z niego innych. Poproś uczestników o wrzucenie zdjęć, czy cytatów wydarzenia z Twoim hasztagiem. Uwierz mi, ludzie wchodzą w nie i szukają informacji. Im bardziej chwytliwy hasztag tym lepiej.

Promocja bez budżetu wymaga czasu i pracy. Jak widzisz są sposoby na poinformowania ludzi o Twoim wydarzeniu. Trzeba się trochę namęczyć, ale efekt powinien być zadowalający. Pamiętaj, że pierwszy krok zawsze najtrudniejszy, kolejne już są łatwiejsze. Nie poddawaj się i działaj! W kolejnym artykule dowiesz się jakie korzyści można czerpać z organizacji eventow non profit.