27 sierpnia, 2016 . Ilona Kozłowska

Wyobraź sobie trzy pomieszczenia. Wszystkie w tym samym nowoczesnym stylu. W dwóch pokojach znajdują się kwiaty, a trzecie pomieszczenie nie ma żadnej dekoracji kwiatowej. Jedno pomieszczenie z kwiatami możemy porównać do dzikiego lasu, w którym rośliny żyją swoim życiem, a drugie jest proste, eleganckie, a kwiaty akcentują wyjątkowość pomieszczenia. W którym z tych trzech pomieszczeń chciałbyś spędzić czas?

Firmy zlecające agencjom eventowym realizację stoiska targowego, imprezy dla pracowników lub klientów, mają dziś swoje wymagania, co do wyglądu dekoracji florystycznych. Dziś od kwiaciarki oczekuje się czegoś więcej niż sprzedanie odpowiednich kwiatów i ułożenie ich bez ładu i składu w miejscu imprezy. Czasem rozmowy o kwiatach trwają godzinami, bo każdy, nawet najmniejszy element musi być dopracowany. Kwiaty zaczynają mieć duże znaczenie podczas wydarzenia. Można by było pokusić się o pytanie, co nam dają kwiaty, przecież one są tylko dekoracją. Otóż nie są tylko dekoracją. One nadają klimat, sprawiają, że miejsce wygląda szczególnie, a nasi goście czują się wyjątkowo i przyjemnie. Rozmowy prowadzone w towarzystwie kwiatów są przyjemniejsze, mimo, iż podczas rozmowy ich nie dostrzegamy, to w naszej świadomości zostaje ten miły akcent i przy okazji rozmów ze znajomymi, wspomnimy o tym, jak wyglądało stoisko danej firmy.

Każda firma powinna ustalić sobie florystyczny dress code, czyli zasady, których trzeba przestrzegać dobierając kwiaty do organizowanego wydarzenia. Co powinien zawierać taki zestaw zasad? Przede wszystkim nazwy kwiatów, których firma chce używać. Kolor kwiatów jest istotny, przeważnie dopasowany jest do logo marki, ale często też dostosowujemy go do kolorystyki wydarzenia. Zestaw zdjęć z kompozycjami kwiatowymi, który nie jest akceptowalny przez firmę oraz taki sam zestaw zdjęć kompozycji, które będą akceptowalne. Jeśli mamy takie zasady przygotowane, każdej florystyce, której zlecimy wykonanie dekoracji kwiatowych będzie łatwiej wpasować się w klimat imprezy.

Jeśli nie posiadamy takiego zestawu zasad, to powinniśmy dokładnie przedstawić naszą wizję osobie zajmującej się kwiatami. Nie prośmy o propozycję kompozycji, bo możemy tworzyć ich nieskończona ilość. Jasno określony cel ułatwia i przyspiesza pracę.

Nie zapominajmy i nie bagatelizujmy sprawy kwiatów podczas eventu. Z takimi kwiatowymi zasadami współpraca z florystyką i agencją będzie sprawniejsza i każda ze stron będzie zadowolona, a efekt końcowy będzie zgodny z oczekiwaniami.

zdjęcie: Michał Kulesza