16 sierpnia, 2015 . Ilona Kozłowska

W dzisiejszych czasach sam online marketing nie wystarcza. Tak samo jest z event marketingiem. Wciąż szukamy nowych rozwiązań, próbujemy na różne sposoby zwrócić na siebie uwagę i powiedzieć: „hej tu jestem, sprawdź, co mam dla Ciebie”.

Nowe formy marketingu rozwijają się prężnie. Tak też rozwinął się incentive marketing. Łączy on w sobie wiele elementów. To już nie są tylko wyjazdy motywacyjne dla pracowników. To coś więcej. To sposób na podbicie serc klientów na uzupełnienie energii pracowników oraz zintegrowanie dwóch biegunów. Coraz częściej firmy wykorzystują tę formę. Szukają różnych opcji wyjazdowych. Układają program, a co najważniejsze szukają odpowiedniej firmy, która zajmie się kompleksowo realizacją projektu.

Incentive marketing nie należy do tanich sposobów marketingowych, dlatego też częściej korzystają z tej formy wielkie korporacje, niż małe rodzinne firmy.

Gdzie zaprosić swoich pracowników i kluczowych klientów?

Mamy cały świat do dyspozycji. Wycieczki organizowane w Polsce, nie są tak bardzo atrakcyjne. Jest tu sporo możliwości, ale nie jest to szczyt marzeń, chociaż pozytywne skutki również wywoła. Najbardziej pożądanymi i atrakcyjnymi wyjazdami są wyjazdy zagraniczne w trudno dostępne miejsca lub w te miejsca, na które przeciętny turysta nie może sobie pozwolić. Na wybór miejsca, do którego chcemy zabrać naszych gości ma wpływ długość pobytu. Rzeczą oczywistą jest, że na 4 dniowy pobyt nie zabierzemy gości na Majorkę, ani na Arktykę. Wybierzemy europejskie stolice połączone z poznaniem na przykład lokalnej kuchni.

Firmy zajmujące się incentive mają pełne ręce roboty przez cały rok. Firmy decydują się na wyjazdy nie tylko latem, ale również zimą, jesienią i wiosną. Klienci stają się coraz bardziej wymagający, więc standardowe programy nie stanowią atrakcji. Dziś nie wystarczy załatwić hotelu, transportu i kilku atrakcji hotelowych. Dziś nasz klient oczekuje rzeczy, które będą dla niego pewnego rodzaju wyzwaniem. Oczekuje rzeczy, które będą wyjątkowe i które zostaną na długo zapamiętane przez wszystkich i nie koniecznie są to rzeczy uważane za luksusowe. Coraz częściej firmy decydują się na mniej luksusowe warunki, bo to jest atrakcyjniejsze.

Co daje incentive marketing?

Plusów marketingu motywacyjnego jest ogrom. Praktycznie wszędzie widać jego potencjał. Zatem, co daje on naszym pracownikom? Przede wszystkim ładuje baterię i daje motywacje do dalszego działania. Integruje zespół jeszcze bardziej. Docenia swoich pracowników. Nie każdy pracownik ma możliwość wyjazdu. Z reguły jest to pewien rodzaj nagrody dla najlepszych pracowników działu, bądź firmy. Dobrze przygotowany program zapewni 100% efektywność. Pracownicy wrócą wypoczęci, z nowymi pomysłami i większą energią do pracy.

Incentive marketing, czy też incentive travel to nie tylko wyjazdy dla najlepszych. Często jest tak, że Twój zespół się wypalił, nie może się ze sobą zintegrować. Idealnym rozwiązaniem jest wyjazd. Nie ważne gdzie, ważne żeby po powrocie pracownicy mieli inne spojrzenie na pracę i byli zintegrowanym zespołem. Nie ma nic gorszego niż niezintegrowany zespół w pracy. Integracja pracowników to podstawa dobrego zespołu, a dobry zespół to klucz do sukcesu firmy.

Co incentive daje naszym kluczowym klientom? Sprawia, że stajemy się przyjaźni, wiarygodni. Dbamy o naszych klientów oferując im nie tylko najlepsze rozwiązania, ale wakacje z firmą. Oswajamy ich z marką, dzięki czemu wiemy, że wieść o nas rozniesie się w świat. Jeśli wyjazd będzie udany, to z pewnością każdy nasz klient pochwali się swoim znajomym, którzy z ciekawości sprawdzą, co to za firma, czym się zajmuje i co oferuje.

Ważnym elementem na tego typu wyjazdach są gadżety, które rozdamy naszym gościom. Im częściej widzimy logo firmy, tym bardziej zapada ona nam w pamięć. Przemyślane gadżety przynoszą efekty.

Rodzaje wyjazdów.

Każdy wyjazd jest inny. Każdy wyjazd ma inny cel. Dlatego też programy muszą być odpowiednio dostosowane. Oczekiwania są spore i często firmy wybierają kompleksowość.

Istnieją wyjazdy typowo wakacyjne. Jedzie się w celu zwiedzania, poznania klientów z pracownikami. Poznania innego życia i odpoczynku. Kolejny rodzaj to wyjazdy połączone z targami, konferencjami, imprezą integracyjna czy jubileuszową. Inny rodzaj wyjazdów to szkolenia 2-3 dniowe, zakończone wspólną imprezą. Integracja pracowników z klientami jest dziś bardzo ważnym elementem funkcjonowania firmy. Coraz częściej mamy do czynienia z taką formą wyjazdów.

To, jakiego typu będzie to wyjazd zależy od firmy. Dlatego ważne jest, aby przemyśleć kwestię samego pomysłu na wyjazd. Dla firm zajmujących się organizacja wyjazdów biznesowych bardzo ważną informacją są konkretnie sprecyzowane oczekiwania.

„Podróże będą najważniejszym narzędziem motywacyjnym XXI wieku. Świat staje się coraz mniejszy i wszędzie jest się łatwiej dostać. W rezultacie każdy chce zwiedzać wszystko. I jeśli dzięki cięższej pracy można pojechać w najbardziej oddalone miejsce na kuli ziemskiej – na czyjś koszt – jest to silna motywacja do większych osiągnięć. Co więcej, każdego roku kolejne firmy będą zdawać sobie sprawę z tego, że podróże motywacyjne przynoszą wymierne korzyści.” – „Turystyka biznesowa” R.Davidson, B.Cope

Warto? Oczywiście, że tak!

  • Mama Marketing

    Przeczytałam ten wpis. I tu zaszczyt dla autorki, bo co w pierwszych dwóch linijkach mnie nie wciągnie nie jest przez mnie czytane dalej… Tu jednak było inaczej – przeczytałam cały ! Chwała CI za to kobieto 😀